logo-wepublic Created with Sketch.

Wat we doen

Organisaties  – zowel profit, publiek als non-profit – schakelen ons in voor vraagstukken op het gebied van reputatie, communicatie en public affairs. Deze vraagstukken zijn vaak strategisch en bijna altijd complex. De essentie van ons werk is het bouwen aan vertrouwen in een uitermate turbulente publieke arena waar reputatie en perceptie steeds belangrijker factoren zijn. Wij verbinden organisatie, leiderschap en stakeholders.

Wij richten ons daarbij op het realiseren van harde organisatie- of projectdoelstellingen. Geen communicatie om de communicatie. Geen public affairs om de public affairs. Maar focus op verbinding van organisatie, leiderschap en maatschappij.

De verschillende specialismen binnen ons kantoor en onze geïntegreerde aanpak stellen ons in staat om het verschil te maken voor onze klanten. Van inzicht en inspiratie tot realisatie en evaluatie. Daarbij worden wij gedreven door drie passies: aantoonbare resultaten boeken voor onze klanten, inhoudelijk vernieuwen van ons vakgebied en bijdragen een betere wereld.

Wij houden continu een vinger aan de pols bij het maatschappelijke debat, volgen de voor onze klanten relevante ontwikkelingen en dragen bij aan de inhoudelijke vernieuwing aan ons vak. Die kennis versterkt onze adviezen en helpt onze klanten betere besluiten te nemen.

De dienstverlening van Wepublic kent drie pijlers:

Consulting

Wij leveren hoogwaardig, praktisch en geïntegreerd advies op het gebied van reputatie, communicatie en public affairs.

Typische werkzaamheden waar klanten ons voor inschakelen:

  • Issues en crises: klanten met raad en daad terzijde staan als reputaties op het spel staan en belangen in het geding komen.
  • Public affairs en lobby: behartigen van uw belangen in de politieke en publieke arena en doorbraken helpen realiseren.
  • Stakeholder management: in dialoog met de omgeving reputaties bouwen, vertrouwen versterken en sneller komen tot duurzaam succes.
  • Organisatie van communicatie: maximaliseren van de toegevoegde waarde van communicatie als disciplines en/of als afdeling.
  • Leiderschap: versterken van de verbinding van (top) managers met medewerkers en stakeholders.
  • Draagvlak en alignment: zorgen voor effectieve communicatie rondom belangrijke veranderingen.
  • Positionering: ontwikkelen van de meeste aantrekkelijke positionering en het verankeren van deze positionering in de organisatie.

Lees verder →