Artikel (pdf): Rethinking Strategy Development

In de laatste editie van Communications Director, vakblad voor communicatiedirecteuren, staat het artikel ‘Rethinking Strategy Development’. Het artikel kun je hier downloaden. Wepublic-partner Frank Körver schreef het samen met Betteke van…

Lees meer

“Het vertrouwen in het bedrijfsleven kan verder worden geschaad als concrete acties nu uitblijven”

In de rubriek SPOTLICHT stellen we 5 vragen aan een persoon of organisatie die recentelijk in het nieuws is geweest en/of een bijzondere prestatie levert. Hubertine Roessingh is Co-Executive Director…

Lees meer

Boek Frank Körver (Wepublic) en Betteke van Ruler nu wereldwijd te koop: The Communication Strategy Handbook

Na het succes van Het Strategisch Communicatie Frame in Nederland is er nu ook een internationale editie: The Communication Strategy Handbook, toolkit for a winning strategy. Mede-auteur van dit boek…

Lees meer

Prinsjesdag gaat over geld. Of toch niet?

De dag na Prinsjesdag gaan de gesprekken over de miljarden en waar die komend jaar aan worden uitgegeven. De middeninkomens krijgen het beter. De zorgtoeslag stijgt. En we gaan meer…

Lees meer

Prinsjesdag: eerste reacties politieke partijen & maatschappelijk middenveld

Prinsjesdag is voorbij, de Miljoenennota is gepresenteerd. Wij zetten de eerste reacties van alle politieke partijen en van belangrijke partijen uit het maatschappelijk middenveld op een rij: Reacties politieke partijen…

Lees meer

Bijzonder is het nieuwe normaal. En andersom.

Voorspellen is lastig, zeker als het om de toekomst gaat. Maar ik durf, gesterkt door de Troonrede en de Miljoenennota, wel een poging aan. Het jaar tweeduizendnegentien na Christus gaat…

Lees meer

Renske Miltenburg senior adviseur bij Wepublic

Renske Miltenburg is bij Wepublic gestart als senior adviseur. Hiervoor was Renske respectievelijk senior adviseur bij adviesbureau &Samhoud, Communications Director bij Philips International en (senior) adviseur bij adviesbureau Boer&Croon. Bij…

Lees meer

“CEO’s moeten beseffen dat er maatschappelijke kloven bestaan en dat die groeien”

In de rubriek SPOTLICHT stellen we 5 vragen aan een persoon die recentelijk in het nieuws is geweest en/of een bijzondere prestatie levert. Prof. dr. Caspar van den Berg, hoogleraar…

Lees meer

#DeepFake verandert het reputatiespel ingrijpend. Maar hoe?

De impact van deep fake is enorm. Het Openbaar Ministerie maakt zich zorgen. Frank Körver schreef deze week een blog over deep fake en de impact op relatie en reputatie(management).

Lees meer

Wepublic trekt twee nieuwe intelligence specialisten aan

Wepublic breidt verder uit en krijgt versterking in de vorm van twee talentvolle intelligence specialisten. Faye Bovelander en Erwin Douwes gaan zich met name richten op het verzamelen van informatie en duiden…

Lees meer

Vertrouwen win je met daden. Waarom de open brief van o.a. Patagonia, Ben & Jerry’s en Danone een meesterzet is.

Het statement vorige week van de 181 CEO’s dat ze zich niet langer alleen zouden laten leiden door beleggers, sloeg in als een bom. Wat een belofte! Natuurlijk. Het is een prachtige…

Lees meer

Wat is de rol van de communicatieafdeling?

Het beeld dat de communicatieafdeling heeft van zijn eigen rol in de organisatie kan flink verschillen van het beeld dat de directie heeft of andere collega’s in die organisatie hebben.…

Lees meer

1 2 3 16