ReputatiePanel: “Ondanks magere score staat vertrouwen niet hoog op de agenda van de top”

Leestijd: 2 minuten Om vertrouwen te verdienen is het als organisatie vooral van belang om kleur te bekennen en ernaar te handelen. Dat blijkt uit de eerste meting van het…

Lees meer

Mark van den Anker: “We moeten echt keuzes maken in Nederland”

Op woensdag 20 november was Wepublican Mark van den Anker te gast bij het programma BNR Lobbypanel. Eén van de thema’s die aan bod kwam, was het rapport van de…

Lees meer

Waarom organisaties in 2020 niet meer zonder visionair leiderschap kunnen

Waar mens, dier en plant al sinds jaar en dag leven bij de gratie van de zon, wordt ook het (voort)bestaan van organisaties steeds afhankelijker van gele kracht. En dan…

Lees meer

Wepublic zoekt adviseur Corporate Communicatie. Trefwoorden: positieve energie, can-do-mentaliteit, analytisch sterk 

Wil je werken voor gerenommeerde organisaties? Vind je het leuk om voor klanten het onderste uit de kan te halen? Word je enthousiast van het werken binnen een jonge, ambitieuze…

Lees meer

Boeren, bouwers en andere boze mensen; het Malieveld als bakermat van de sentimentocratie

Den Haag is flink opgeschud deze herfst. Boeren (twee keer), bouwers en leraren ploegden letterlijk het Malieveld om en zetten daarbij ook de naastgelegen vierkante kilometer van politiek Den Haag…

Lees meer

Gezocht: all-round medior developer (Rails / Python)

Wepublic is een public affairs (lobby), communicatie en reputatiekantoor in Amsterdam. De essentie van ons werk is het bouwen aan vertrouwen in de publieke arena waar reputatie en perceptie steeds…

Lees meer

Mark van den Anker te gast bij BNR Lobbypanel

Onze Wepublican Mark van den Anker was op woensdag 18 december weer te horen in het Lobbypanel van BNR Nieuwsradio. In dit panel worden actuele onderwerpen besproken op het snijvlak…

Lees meer

Twee typen communicatiedirecteur: aan wie is de toekomst?

Ik heb de mazzel dat ik mag samenwerken met topprofessionals. Veel van mijn klanten zijn directeur Communicatie (CCO). Terugblikkend, herken ik in grote lijnen 2 typen communicatiedirecteur. Ik noem ze…

Lees meer

Wepublic en Meute lanceren: Workshop digitale Public Affairs

Er is meer ruis, minder overzicht. Issues liggen sneller op straat en escaleren vaak. Beeldvorming bepaalt het debat. Rekenschap moet je steeds vaker direct online afleggen. Dat brengt risico’s met zich mee,…

Lees meer

Mark van den Anker weer te gast bij BNR Lobbypanel

Op woensdag 20 november was Wepublican Mark van den Anker weer te gast bij het programma BNR Lobbypanel. Eén van de thema’s die aan bod kwam, was de staking in ziekenhuizen…

Lees meer

Te maken met een lastig issue? Drie redenen waarom de Issue Tracker jou helpt winnen

Twee weken geleden lanceerden wij onze nieuwe Wepublic tool: Issue Tracker. De Issue Tracker is een strategische tool om de ontwikkeling van een specifiek issue in kaart te brengen, te…

Lees meer

Strategischer worden? Trap dan vooral niet in deze val

Wanneer strategie het toverwoord wordt, is het oppassen geblazen. Communicatieafdelingen lopen het risico in de STRATEGIEVAL te trappen. Ze willen van meer waarde zijn, maar vergroten juist de afstand tot…

Lees meer

1 2 3 17