Samen werken aan de communicatiekoers voor de komende jaren

Situatie en inzicht: een grote zorgorganisatie zoekt richting voor haar communicatie-activiteiten.

  • In de zorgorganisatie gebeurt veel, net als in de zorgsector zelf. Het communicatiejaarplan moet daarop inspelen.
  • Er is behoefte om verder dan een jaar te kijken, om zo een lange-termijnperspectief als leidraad te gebruiken.
  • De kennis en ideeĆ«n op de afdeling, en vooral de ervaringen met eerdere plannen, kunnen waardevolle input vormen.

Aanpak: samen met de afdeling aan een communicatieplan werken, voor de lange en korte termijn.

  • In een aantal werksessies hebben we met de afdeling de interne en externe context in kaart gebracht, en de bijbehorende communicatie-opgaven voor de komende jaren geformuleerd.
  • Samen hebben we ambities voor de komende drie jaar benoemd en in dat licht eerdere plannen geĆ«valueerd.
  • Met dit lange-termijnperspectief en de learnings met eerdere plannen als kader zijn we tot speerpunten voor de komende periode gekomen.

Resultaat

Een concreet communicatieplan voor de komende periode, dat bijdraagt aan de ambities voor de komende drie jaren.

Contact

Heeft u een vraag of opmerking? Of wilt u meer weten over de manieren waarop Wepublic uw organisatie kan helpen? Neem dan vrijblijvend contact op met Maurice Jansen.

Alle uitgelichte cases