Medewerkers worden trotse duurzaamheidsambassadeurs
CASE
Coca Cola
Inzicht: Voor een sterke reputatie is open en transparante duurzaamheidscommunicatie cruciaal
- Coca-Cola wil de behaalde resultaten op het gebied van duurzaamheid meer en beter voor het voetlicht brengen
- Organisaties zijn terughoudend met communicatie over duurzaamheid, uit angst voor beschuldigingen van greenwashing
- Iedere medewerker in een organisatie is woordvoerder en moet vertrouwd en bekend zijn met de (duurzaamheids)kernboodschappen
Idee: Van medewerkers trotse duurzaamheidsambassadeurs maken
- Wepublic ontwikkelde de belangrijkste duurzaamheidskernboodschappen; focus in het verhaal gaf de medewerkers houvast
- Tijdens de training kregen medewerkers media do’s en don’ts; deze handvatten gaven medewerkers vertrouwen
- Duurzaamheid moet in de organisatie verankerd zijn om echt stappen te kunnen zetten; hier droegen de trainingen sterk aan bij
Resultaat: Medewerkers vervullen de rol van organisatieambassadeur met veel trots en enthousiasme
Alle uitgelichte cases