Medewerkers worden trotse duurzaamheidsambassadeurs

Inzicht: Voor een sterke reputatie is open en transparante duurzaamheidscommunicatie cruciaal

  • Coca-Cola wil de behaalde resultaten op het gebied van duurzaamheid meer en beter voor het voetlicht brengen
  • Organisaties zijn terughoudend met communicatie over duurzaamheid, uit angst voor beschuldigingen van greenwashing
  • Iedere medewerker in een organisatie is woordvoerder en moet vertrouwd en bekend zijn met de (duurzaamheids)kernboodschappen

Idee: Van medewerkers trotse duurzaamheidsambassadeurs maken

  • Wepublic ontwikkelde de belangrijkste duurzaamheidskernboodschappen; focus in het verhaal gaf de medewerkers houvast
  • Tijdens de training kregen medewerkers media do’s en don’ts; deze handvatten gaven medewerkers vertrouwen
  • Duurzaamheid moet in de organisatie verankerd zijn om echt stappen te kunnen zetten; hier droegen de trainingen sterk aan bij

Resultaat: Medewerkers vervullen de rol van organisatieambassadeur met veel trots en enthousiasme

Alle uitgelichte cases