Wepublic zet zich pro bono in voor Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan

Public affairs- en communicatiebureau Wepublic staat komend jaar pro bono Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan (OGJG) bij. OGJG geeft interactieve seniorencolleges door studenten. Wepublic zet zich elk jaar in voor een goed doel om het zowel politiek als maatschappelijk sterker te positioneren.

Oud Geleerd Jong Gedaan wil met het strategisch advies van Wepublic de rol als aanjager van welzijn onder ouderen versterken. Met de externe ondersteuning wil de organisatie inspelen op politieke besluitvorming en voorbereid zijn op veranderingen in de maatschappij en publieke opinie. Wepublic zal adviseren over het in kaart brengen van de buitenwereld en hoe Oud Geleerd Jong Gedaan daar strategisch het beste mee om kan gaan. De samenwerking gaat vanaf begin augustus van start.

Ilse Nieuwland, directeur-bestuurder OGJG, is blij met de samenwerking: ‘Geweldig dat Wepublic heeft besloten Oud Geleerd Jong Gedaan te helpen. De belangen van senioren gaan ons aan het hart. We willen daarom goed op de hoogte zijn van wat er speelt om op het juiste moment en op de juiste toon invloed uit te kunnen oefenen. Dat lukt ons niet in ons eentje. Wepublic heeft de professionele expertise in huis om ons hierbij te ondersteunen.’

Ook Mark van den Anker, Co-CEO bij Wepublic, is enthousiast. ‘Met onze gedeelde waarden passen we als organisaties goed bij elkaar. Oud Geleerd Jong Gedaan brengt met hun colleges jong en oud samen, om van elkaar te kunnen leren en gezamenlijk tot antwoorden te komen. Ons vakgebied werkt precies zo: door je netwerk te versterken samen aan een betere toekomst werken. Daarnaast vinden we het als Wepublic belangrijk om ons in te zetten voor de samenleving. We kijken ernaar uit om met OGJG aan de slag te gaan.’

Over Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan

Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan verzorgt sinds 2014 interactieve colleges voor senioren, gegeven door studenten. Oprichters Enny van Arkel en Ilse Nieuwland waren beide werkzaam in de ouderenzorg en signaleerden een grote behoefte onder senioren aan intellectuele uitdaging. Ook wilden zij bijdragen aan een structurelere verbinding tussen generaties. Inmiddels is OGJG uitgegroeid tot een landelijke organisatie met een bereik van tienduizenden ouderen.