“Reputatiemanagement in tijden van #Metoo”. MT in gesprek met Frank Körver

Comedian Louis CK heeft al weer opgetreden en er zijn er meer op de #MeToo lijst die hun comeback plannen. Frank Körver, partner bij adviseur Wepublic over reputatiemanagement in het #MeToo tijdperk. ‘Vergoelijken is uit den boze’.

 

Frank Körver: ‘Kijk als Harvey Weinstein belt dan hang ik op. Maar in het algemeen doen we het: moeilijke ontslagronden, fraudezaken of andere juridische problemen. Een bestuurder die zelf, of binnen zijn bedrijf met een #Metoo kwestie zit, doen we ook, zeker. Laat ik toch even vooropstellen dat we in Nederland zijn en niet in de USA. Ik las in een artikel dat uit Ipsos-onderzoek blijkt dat de meeste Nederlanders hun gedrag niet drastisch hebben veranderd naar aanleiding van de #MeToo beweging.’

‘Toch zijn er ook hier veranderingen gaande waar je vanuit reputatieoogpunt wel degelijk rekening mee moet houden. Reputatie is een groot goed en een kwestie van plusjes en minnetjes. De reputatie komt te voet en vertrekt te paard analogie ligt haast te voor de hand. Maar het is hoe het is; #Metoo is een gevaarlijk containerbegrip geworden waar zowel grove verkrachting als de hand op de knie of de tik op de bil in past. Ergo, als een van de minnetjes achter je naam #MeToo in zich draagt, dan hang je, ongeacht wat er gebeurd is. Anders gezegd; iedereen laat je als een baksteen vallen. Dat is nu eenmaal de actuele realiteit.’

Lees het hele interview op MT.nl.