Corporate Affairs Benchmark

De Corporate Affairs Benchmark geeft inzicht in hoe organisaties hun public affairs en / of communicatiefunctie hebben georganiseerd en is uniek in zijn soort. Het onderzoek heeft als primair doel het genereren van praktische managementinformatie, waardoor u in staat bent weloverwogen beslissingen te nemen die uw communicatieafdeling versterken.

De Benchmark gaat onder andere over de rol en inrichting van Corporate Affairs afdelingen, de aansturing van deze afdelingen, veranderende prioriteiten en allocatie van budgetten. Communicatie en / of Public Affairs directeuren en communicatiemanagers worden periodiek uitgenodigd om een online vragenlijst in te vullen. Dit levert niet alleen zeer waardevolle informatie op over de organisatie van de communicatie en public affairsfunctie in Nederland, maar op basis van de informatie kunnen organisaties zich ook vergelijken met het gemiddelde (‘de benchmark’) of met soortgelijke organisaties (‘peers’).

Een benchmark uitvoeren? Dit zijn de mogelijkheden.

  • Algemeen rapport. U ontvangt een overzicht van de belangrijkste uitkomsten plus duiding.
  • Benchmark met het gemiddelde. Uw eigen situatie wordt vergeleken met het gemiddelde. Conclusies op maat.
  • Benchmark met soortgelijke organisaties. U wordt niet alleen met het gemiddelde vergeleken maar u wordt ook vergeleken met soortgelijke organisaties. Denk aan organisaties met een bepaalde omvang of omzet of organisaties uit eenzelfde sector. Conclusies op maat.

Naast onze standaard benchmarkaanpak bieden wij de mogelijkheid om de benchmarkaanpak aan te passen aan specifieke wensen. Of u nu de prestaties van afdelingen binnen uw netwerk wilt vergelijken of inzichten wilt verkrijgen samen met een exclusieve groep vergelijkbare organisaties, onze op maat gemaakte benchmarks zijn ontworpen om aan uw unieke behoeften te voldoen.

Hoe werkt het precies?
De Corporate Affairs Benchmark bestaat uit een online vragenlijst. Het invullen ervan duurt ongeveer 10 minuten. Communicatie en / of Public Affairs directeuren en -managers worden regelmatig uitgenodigd om deel te nemen aan onze online vragenlijst. Deze methodische benadering garandeert niet alleen de verzameling van waardevolle en actuele data, maar stelt uw organisatie ook in staat om prestaties direct te benchmarken met het gemiddelde binnen de branche of met vergelijkbare organisaties.

*Uw gegevens worden niet met derden gedeeld en uitermate discreet behandeld.

Bent u geïnteresseerd in een waardevolle rapportage en unieke informatie over de rol, toegevoegde waarde en organisatie van de communicatie en public affairs functie in Nederland? Wilt u meer weten over de positie van managers en de samenstelling van teams? Nieuwsgierig hoe andere organisaties nu en in de toekomst het verschil willen maken? Op deze en meer vragen geeft de Corporate Affairs Benchmark uitgebreid informatie.

Wilt u aan de slag met de organisatie van de communicatie? Neem dan vooral contact op met Aleid van der Zwan of Annemijn Cassée.

 

Lees meer