Communicatie Management Benchmark

De Communicatie Management Benchmark geeft inzicht in hoe organisaties hun communicatiefunctie hebben georganiseerd en is uniek in zijn soort. Doel van het onderzoek: genereren van praktische managementinformatie die u in staat stelt goede besluiten te nemen.

De Benchmark gaat onder andere over de rol en inrichting van communicatieafdelingen, de aansturing van deze afdelingen, veranderende prioriteiten en allocatie van budgetten. Communicatiedirecteuren en communicatiemanagers worden periodiek uitgenodigd om een online vragenlijst in te vullen. Dit levert niet alleen zeer waardevolle informatie op over de organisatie van de communicatie in Nederland, maar op basis van de informatie kunnen organisaties zich ook vergelijken met het gemiddelde (‘de benchmark’) of met soortgelijke organisaties (‘peers’).

Daarnaast kan de benchmark ook op maat worden ingezet. Bijvoorbeeld: u wilt communicatieafdelingen binnen een netwerk vergelijken of u wilt samen met een select groepje andere organisaties een benchmark uitvoeren.

Bent u geïnteresseerd in een waardevolle rapportage en unieke informatie over de rol, toegevoegde waarde en organisatie van de communicatie in Nederland? Wilt u meer weten over de positie van communicatiemanagers en de samenstelling van teams? Nieuwsgierig hoe andere organisaties nu en in de toekomst het verschil met communicatie willen maken? Op deze en meer vragen geeft de Communicatie Management Benchmark uitgebreid informatie. Of wilt u aan de slag met de organisatie van de communicatie? Neem dan vooral contact op met Frank Körver.

Lees meer