Terug naar nieuws

Persbericht: Wepublic lanceert nieuwe website en huisstijl na overname door SEC Newgate

Wepublic, een toonaangevend adviesbureau gespecialiseerd in corporate affairs (public affairs en strategische communicatie), kondigt vandaag de lancering aan van haar vernieuwde website en huisstijl. Deze vernieuwing markeert een belangrijke stap nadat Wepublic eerder onderdeel is geworden van  SEC Newgate, waarmee Wepublic deel uitmaakt van een internationaal netwerk van communicatie- en public affairs-experts.

Internationale identiteit in lokale context
Met de nieuwe uitstraling sluit Wepublic naadloos aan bij de internationale identiteit van SEC Newgate, een wereldwijd opererende groep met meer dan 60 kantoren en 1.300 professionals. "Doordat wij onderdeel uitmaken van SEC Newgate staan de deuren naar internationale kennis en ervaring voor ons open. Die vertalen we effectief naar lokale contexten voor onze klanten," zegt Maaike van Hooidonk, Co-CEO bij Wepublic. "Onze vernieuwde huisstijl en website weerspiegelen deze bredere focus en versterken onze positie als toonaangevend adviesbureau in Nederland." De nieuwe website biedt een uitgebreid overzicht van Wepublic’s expertise in public affairs, stakeholdermanagement, strategische communicatie, crisiscommunicatie, reputatiemanagement en mediatraining. Klanten kunnen rekenen op innovatieve en datagedreven oplossingen, ondersteund door grondig onderzoek en de integratie van internationale best practices.

Geïntegreerde visie: corporate affairs
Wepublic heeft een geïntegreerde visie op strategische communicatie en public affairs, wat wij Corporate Affairs noemen. "Deze geïntegreerde aanpak zorgt ervoor dat onze adviezen door klanten als effectief worden ervaren. Het gaat immers om de license to operate als organisatie, wat betekent dat een goede reputatie bij alle stakeholders—of dat nu klanten, de media, het maatschappelijk middenveld, de politiek of toezichthouders zijn—cruciaal is," legt Mark van den Anker, Co-CEO met Van Hooidonk uit. “Bovendien onderscheiden we ons met onze license to challenge, waarbij we de buitenwereld echt naar binnen halen en niet schromen de klant bewust te maken van de percepties in die buitenwereld.”

Hernieuwde focus: onderzoek en interim-management
Daarnaast heeft Wepublic zich heroriënteerd en gaat ze met een nieuwe onderzoekspraktijk haar onderzoeksaanbod verder uitbreiden. Ook legt het meer nadruk op interim-management, naast haar bestaande adviespraktijk, om klanten strategisch advies en hands-on oplossingen te bieden. Van Hooidonk:  "De markt kampt met tekorten en er is een enorme behoefte aan tijdelijke versterking tijdens piekmomenten of crises. Een nieuwe look past bij onze nieuwe propositie: internationaal, en naast advies en onderzoek ook met interim-management. We merken dat hier een enorme behoefte aan is, en met onze pool van talent kunnen we dit uitstekend bieden. Bovendien biedt dit onze medewerkers de mogelijkheid tot detachering, waardoor we hen hopelijk nog langer kunnen behouden. Sinds de overname hebben we veel talentvolle mensen aangenomen, en we zijn ontzettend trots op het team. Na een intense periode die een overname met zich meebrengt zijn we nu klaar om te bouwen!"

"Met deze stap versterken we niet alleen onze eigen identiteit, maar ook die van onze klanten," voegt Van den Anker toe. "We zijn klaar om de uitdagingen van morgen aan te gaan, met een frisse, internationale uitstraling die onze groei en ambitie weerspiegelt."

Voor meer informatie, bezoek onze nieuwe website op www.wepublic.nl

 

Einde persbericht