Wepublic zet grote stap voorwaarts met SEC Newgate

SEC Newgate wordt de nieuwe eigenaar van Wepublic, één van de grootste Nederlandse adviesbureaus in communicatie en public affairs. Dat heeft Wepublic vandaag bekendgemaakt bij de viering van het 10-jarig jubileum. Met SEC Newgate gaat Wepublic haar ambities realiseren om door te groeien en voorop te blijven lopen met haar unieke datagedreven aanpak.

De huidige eigenaren en Co-CEO’s Maaike van Hooidonk en Mark van den Anker blijven actief aan Wepublic verbonden en nemen plaats in de Board of Directors. “We hebben voor SEC Newgate gekozen omdat zij ons het beste kunnen helpen bij onze serieuze groeiambities op zowel adviesgebied als bij de doorontwikkeling van onze intelligence tools”, aldus Maaike van Hooidonk. “We willen onze klanten topkwaliteit bieden bij het oplossen van complexe, strategische vraagstukken en we willen blijven vernieuwen. Met deze nieuwe eigenaar zijn we nog beter aangesloten op maatschappelijke en politieke ontwikkelingen en blijven we vooroplopen”. “Daarnaast kunnen we opdrachtgevers zo ook nog beter in andere landen bedienen”, vult Mark van den Anker aan.

De dagelijkse aansturing van Wepublic blijft in handen van managing director Maurice Jansen en director intelligence Gijs Petter. “Zij hebben Wepublic nog professioneler gemaakt zodat de organisatie nog verder kon doorgroeien. Wij hebben er alle vertrouwen in dat zij deze lijn met veel enthousiasme voortzetten,” aldus Maaike van Hooidonk.

SEC Newgate is een groeiende, internationale adviesgroep op het gebied van communicatie en public affairs. “We wilden graag samenwerken met een leidende partij in Nederland. De kennis en gedrevenheid in de organisatie, het indrukwekkende klantenpakket en bovenal de zelf ontwikkelde intelligence tools maakten Wepublic voor ons de ideale kandidaat,” aldus Fiorenzo Tagliabue, CEO van SEC Newgate. De adviesgroep is inmiddels met 50 kantoren actief in meer dan 20 landen.

Aeternus heeft Wepublic begeleid bij deze transactie.

Over Wepublic

Wepublic is een toonaangevend adviesbureau voor public affairs en communicatie. Met kennis, ervaring én data draagt Wepublic wezenlijk bij aan betere besluitvorming in organisaties en aan hun verbinding met de publieke arena. Bijna 40 professionals zetten zich dagelijks in om de binnenwereld van organisaties en de complexe buitenwereld met elkaar te verbinden en hier strategische keuzes in te maken. Wepublic heeft kantoren in Amsterdam en Den Haag.

Over SEC Newgate Group

SEC Newgate is een datagedreven, wereldwijde strategische communicatie- en public affairs groep, actief op vijf continenten, met het hoofdkantoor in Milaan, Italië. SEC Newgate werkt op het snijvlak van het bedrijfsleven, de politiek, maatschappelijk middenveld, markten en media om positieve resultaten te leveren voor klanten op lokaal, nationaal en internationaal niveau. Zo verbindt SEC Newgate communicatiepartners met sterke lokale wortels, een mondiaal bereik en een echte ondernemersgeest, gedreven door getalenteerde mensen.

Voor meer informatie: www.secnewgate.com