Wepublic is cultuurpartner van Het Nationale Theater!

Wepublic is per 1 april 2022 cultuurpartner van Het Nationale Theater. Met de samenwerking met het grootste reizende toneelgezelschap van Nederland wil adviesbureau Wepublic het maken en tonen van toneel steunen.

‘Het Nationale Theater wil net als wij verschillende blikken op de samenleving bieden. Ze nodigt uit om zaken vanuit een ander perspectief te bekijken. Daarin vinden we elkaar,’ aldus Maaike van Hooidonk, co-CEO van Wepublic. Theater is het laten begrijpen en het verbinden van werelden. Dat is ook de inzet van Wepublic voor haar opdrachtgevers.

Kijk op de wereld vergroten

Het Nationale Theater maakt voorstellingen die je kijk op de wereld vergroten. Dat is ook de ambitie van Wepublic bij haar advisering en bij de inzet van haar intelligence-tools. Je rekenschap geven van het perspectief en de belangen van anderen maakt organisaties plezieriger en succesvoller. Theater is bovenal het vertellen van verhalen, en daarmee voelt Wepublic zich verbonden.

Belang van cultuur

De afgelopen twee jaar hebben getoond welke rol de culturele sector voor de samenleving vervult, en dat cultuuruitingen worden gemist als ze er niet zijn. Dat was voor Wepublic een extra motivatie voor samenwerking met het gezelschap. Met de steun aan Het Nationale Theater wordt een financiële bijdrage geleverd aan het maken en tonen van toneel. Daarnaast worden hiermee educatieprojecten voor scholen en begeleiding van jong talent mogelijk gemaakt.

We kijken uit naar de samenwerking!