“Veel bedrijven tonen zich van hun beste kant en dit is ook wel hét moment om dat te doen als dat ook kan.”

In de rubriek SPOTLICHT stellen we 5 vragen aan een persoon met als doel: leveren van inzichten, ideeën en inspiratie aan topmanagers en communicatiedirecteuren. Mieke Ansems is directeur Communicatie & Marketing van VNO-NCW en MKB-Nederland. VNO-NCW en…

Lees meer

Komt jouw communicatiestrategie door de COVID-19 stresstest?

(Leestijd: 2 minuten) Organisaties die hun missie willen verwezenlijken en ertoe willen doen, hebben een communicatiestrategie. Die strategie gaat over de langere termijn en beschrijft in ieder geval ambities, doelstellingen,…

Lees meer

Keuzes maken met slecht zicht. Oftewel: reputatiemanagement in onzekere tijden

Het is mogelijk om in een onzekere wereld toch effectief te zijn. Afhankelijk van de mate van onzekerheid zijn er verschillende acties te ontplooien om je als organisatie succesvol te…

Lees meer

Muziek! Onze muzikale (her)ontdekkingen in tijden van corona (incl. Spotify playlist)

Sociale isolatie. We werken thuis. We ontspannen thuis. Maar naar welke muziek te luisteren? Welke muziek helpt je concentreren? Of juist ontspannen? Zijn het nieuwe ontdekkingen of juist ‘golden oldies’?…

Lees meer

Branchevereniging: de comeback kid in coronacrisis

De invloed van brancheverenigingen leek de afgelopen maanden of zelfs jaren aardig afgenomen. Maar als vertegenwoordiger van sectoren en beroepen lijkt de invloed van de branchevereniging tijdens de coronacrisis weer…

Lees meer

Zo’n bonusrel als bij KLM kan (helaas) de besten overkomen

(leestijd: 1 minuut) Vandaag vindt de aandeelhoudersvergadering van KLM plaats. Op die agenda zou de verhoging van het bonusplafond van KLM-topman Elbers staan. Oef. Verbijstering en ophef alom. De timing is…

Lees meer

En wat ga jíj doen als de sociale isolatie wordt opgeheven? (even fantaseren …)

Sociale isolatie. Nadat we in eerste instantie de voordelen van het thuisblijven ontdekten, begint het nu toch wel te kriebelen. Boeken gelezen. Documentaires gekeken. What’s next? We vroegen aan team…

Lees meer

Public affairs-praktijk van Wepublic versterkt met 4 nieuwe adviseurs

Bij Wepublic zijn 4 nieuwe public affairs adviseurs gestart. Katinka Eetgerink (1992), Melissa Veenstra (1994), Nils Dalmeijer (1993) en Iris Weerdenburg (1995) gaan zich bij Wepublic vooral richten op het…

Lees meer

Catharina Burgman adviseur Communicatie & Reputatie bij Wepublic

Catharina Burgman (1984) is bij Wepublic gestart als adviseur. Zij gaat zich vooral bezighouden met vraagstukken op het gebied van corporate communicatie, reputatie en PR. Hiervoor was zij onder meer verantwoordelijk…

Lees meer

Nieuwe maatschappelijke prioriteiten in een coronawereld

  (Leestijd: 2 minuten) De meeste plannen van bedrijven, politieke partijen en het maatschappelijk middenveld kunnen waarschijnlijk de prullenbak in. De corona-wereld is een nieuwe wereld. Gaan partijen zich opnieuw…

Lees meer

Coronacrisis: Wat houdt mijn stakeholders eigenlijk bezig?  

(Leestijd: 1 minuut) Iedereen is de hele dag bezig met het nieuws rondom het coronavirus. Maar de invalshoek verschilt per persoon en organisatie. Wij brachten met onze Issue Tracker in…

Lees meer