Inschrijven nieuwsbrief

Schrijf je eenvoudig in voor onze nieuwsbrief via onderstaand formulier. Als je op 'Inschrijven' klikt, ga je akkoord met het privacybeleid van Wepublic. Uitschrijven kan altijd, eenvoudig met één klik.

Het belang van maatschappelijke context: Mark van den Anker te gast bij BNR Lobbypanel

Op 17 juni 2020 was Wepublic-partner Mark van den Anker te gast bij het BNR Lobbypanel. In de uitzending werd gesproken over de uitwerking van het pensioenakkoord, het intrekken van het wetsvoorstel…

Lees meer

Verkiezingsmonitor 2021: Verzilver je kansen

Met de Verkiezingsmonitor 2021 ontvang je alle informatie over kandidatenlijsten, lijsttrekkers en verkiezingsprogramma’s van de partijen die momenteel een zetel hebben in de Tweede Kamer. Wepublic zorgt dat je alle…

Lees meer

Evaluatie: dit is wat klanten van onze Stakeholder Intelligence Monitor vinden. (tipje van de sluier: wij zijn blij)

(Leestijd: 2 minuten) Wepublic streeft continu naar de hoogste klanttevredenheid. We vragen onze klanten dan ook geregeld hoe ze onze dienstverlening waarderen. En wat we nog meer kunnen doen om…

Lees meer

Het belang van een blik op Europa: informatie is geld waard

Het was ‘het moment van Europa’ gisteren, aldus de Europese Commissie. Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie, presenteerde gisteren het herstelpakket van de EU voor de ‘volgende…

Lees meer

Horeca, zzp’ers en vleeswerkers: Wepublic-partner Mark van den Anker te gast bij BNR Lobbypanel

Op 27 mei 2020 was Wepublic-partner Mark van den Anker te gast bij het BNR Lobbypanel. Er werd gesproken over de succesvolle lobby van de horeca, de minder succesvolle lobby…

Lees meer

“Veel bedrijven tonen zich van hun beste kant en dit is ook wel hét moment om dat te doen als dat ook kan.”

In de rubriek SPOTLICHT stellen we 5 vragen aan een persoon met als doel: leveren van inzichten, ideeën en inspiratie aan topmanagers en communicatiedirecteuren. Mieke Ansems is directeur Communicatie & Marketing van VNO-NCW en MKB-Nederland. VNO-NCW en…

Lees meer

Komt jouw communicatiestrategie door de COVID-19 stresstest?

(Leestijd: 2 minuten) Organisaties die hun missie willen verwezenlijken en ertoe willen doen, hebben een communicatiestrategie. Die strategie gaat over de langere termijn en beschrijft in ieder geval ambities, doelstellingen,…

Lees meer

Keuzes maken met slecht zicht. Oftewel: reputatiemanagement in onzekere tijden

Het is mogelijk om in een onzekere wereld toch effectief te zijn. Afhankelijk van de mate van onzekerheid zijn er verschillende acties te ontplooien om je als organisatie succesvol te…

Lees meer

Muziek! Onze muzikale (her)ontdekkingen in tijden van corona (incl. Spotify playlist)

Sociale isolatie. We werken thuis. We ontspannen thuis. Maar naar welke muziek te luisteren? Welke muziek helpt je concentreren? Of juist ontspannen? Zijn het nieuwe ontdekkingen of juist ‘golden oldies’?…

Lees meer

Branchevereniging: de comeback kid in coronacrisis

De invloed van brancheverenigingen leek de afgelopen maanden of zelfs jaren aardig afgenomen. Maar als vertegenwoordiger van sectoren en beroepen lijkt de invloed van de branchevereniging tijdens de coronacrisis weer…

Lees meer

Zo’n bonusrel als bij KLM kan (helaas) de besten overkomen

(leestijd: 1 minuut) Vandaag vindt de aandeelhoudersvergadering van KLM plaats. Op die agenda zou de verhoging van het bonusplafond van KLM-topman Elbers staan. Oef. Verbijstering en ophef alom. De timing is…

Lees meer

En wat ga jíj doen als de sociale isolatie wordt opgeheven? (even fantaseren …)

Sociale isolatie. Nadat we in eerste instantie de voordelen van het thuisblijven ontdekten, begint het nu toch wel te kriebelen. Boeken gelezen. Documentaires gekeken. What’s next? We vroegen aan team…

Lees meer