Inschrijven nieuwsbrief

Schrijf je eenvoudig in voor onze nieuwsbrief via onderstaand formulier. Als je op 'Inschrijven' klikt, ga je akkoord met het privacybeleid van Wepublic. Uitschrijven kan altijd, eenvoudig met één klik.

Wat levert reputatiemanagement eigenlijk op?

Op managementsite.nl verscheen een blog van senior adviseur Maurice Jansen. Zijn bijdrage vind je hier. De reputatie van je organisatie is van waarde, maar die waarde is nog niet zo…

Lees meer

Kabinet deelt Lessons Learned COVID-19 (incl. position paper Frank Körver)

(leestijd: 1 minuut) Op dinsdag 1 september heeft het kabinet de uitkomsten van het Lessons Learned traject verstuurd naar de Tweede Kamer. Frank Korver, Partner bij Wepublic, heeft hier een…

Lees meer

Wepublic breidt uit met drie nieuwe adviseurs. Welkom Estelle, Bas en Joris!

Deze maand mogen we drie nieuwe adviseurs verwelkomen.  Estelle Cool (27) gaat de klanten van Wepublic adviseren op het gebied van corporate communicatie en reputatiemanagement. Bas van den Berg (25)…

Lees meer

Lobby tijdens een recessie: Mark van den Anker te gast bij BNR Lobbypanel

Lobby tijdens een recessie: Mark van den Anker te gast bij BNR Lobbypanel Op woensdag 12 augustus 2020 was Wepublic-partner Mark van den Anker weer te gast bij het BNR…

Lees meer

COVID-19: Wepublic-partner Frank Körver deelnemer Experttafel Publiekscommunicatie van het ministerie van VWS

In een tweetal Kamerbrieven (16 juni en 25 juni) heeft minister De Jonge (VWS) een proces van lessen trekken toegezegd. Nadrukkelijk geen evaluatie, maar een traject  waarin het leren voorop…

Lees meer

Reputatie, communicatie, public affairs; dit zijn de 5 meest gelezen Wepublic-blogs van 2020

Bij Wepublic richten we onze blik graag op de toekomst. Maar af en toe is het goed om ook eens terug te kijken. Bijvoorbeeld op onze blogs: wat lezen jullie…

Lees meer

Food Hub, Wepublic en het belang van de voedseltransitie

(leestijd: 2 minuten) De afgelopen periode is gebleken hoe belangrijk voedsel is. Hamsteren, overschotten aan voedsel door gesloten horeca en boeren die niet wisten wat ze aan moesten met frietaardappelen.…

Lees meer

Wepublic breidt team uit met 3 intelligence specialisten

Marijn van den Meiracker, Minke Groeneveld en Frederik van Til richten zich met name op het verzamelen van informatie en duiden van politieke en maatschappelijke ontwikkelingen voor de Stakeholder Intelligence Monitor van Wepublic. Wepublic,…

Lees meer

Gemeentelobby richting het Rijk: Mark van den Anker te gast bij BNR Lobbypanel

Op 15 juli 2020 was Wepublic-partner Mark van den Anker weer te gast bij het BNR Lobbypanel. In het panel kreeg Mark de vraag: waar zijn lobbyisten op dit moment…

Lees meer

Bedrijven die stelling nemen in het publieke debat: MT sprak erover met Frank Körver

(leestijd: 2 minuten) Tot een paar jaar terug spraken bedrijven zich mondjesmaat uit over sociaal-maatschappelijke kwesties. De druk om kleur te bekennen neemt toe. Journalist Donovan van Heuven van managementblad…

Lees meer

Stakeholderonderzoek ActiZ: Doen, durven en data

Coronacommunicatie in en rond de ouderenzorg – inzichten en reflecties (Leestijd: 11 minuten) Wepublic voerde een stakeholderonderzoek uit voor ActiZ, branchevereniging van zorgorganisaties. Onze senior adviseur Renske Miltenburg ging in…

Lees meer

ReputatiePanel: Denken in algemeenheden bemoeilijkt het bepalen van de waarde van reputatie

(Leestijd: 2 minuten) Het aantonen van concrete resultaten is essentieel om de top te overtuigen van de waarde van een sterke reputatie. Die waarde van reputatie zit vooral in vertrouwen,…

Lees meer