Boek Frank Körver (Wepublic) en Betteke van Ruler nu wereldwijd te koop: The Communication Strategy Handbook

Na het succes van Het Strategisch Communicatie Frame in Nederland is er nu ook een internationale editie: The Communication Strategy Handbook, toolkit for a winning strategy. Mede-auteur van dit boek is Frank Körver, partner bij Wepublic. Uitgever is Peter Lang (New York).

Frank Körver: “Ik ben super trots op dit boek. In het boek introduceren we het ‘Communication Strategy Framework’, een praktische methode voor strategieontwikkeling. Het boek bevat volop inzichten, tools en modellen. En mooie inhoudelijke visies van o.a. Paul Argenti, Larissa Grunig, Jim Macnamara, Dejan Vercic en Xianhong Chen.”

Over het boek

Een goede strategie is van cruciaal belang, maar de ontwikkeling ervan moet sneller en interactiever. Op dikke rapporten en tijdrovende processen zit niemand te wachten. Het gaat om de essentie. Op welke manier ga je het verschil maken?

Het model ‘The Communication Strategy Framework’ (het Frame) dat in het boek wordt geïntroduceerd, is een praktische methode die helpt de juiste keuzes te maken. Keuzes die belangrijk zijn voor jouw organisatie, klant of project. Het schrijft niet voor wat je moet doen of welke strategie de beste is. Die keuzes maak je zelf. De methode helpt jou om de béste keuzes te maken.

Voor Frank was het belangrijk om het boek vooral praktisch toepasbaar te houden. Het boek bevat dan ook veel tips & tricks en zogenaamde ‘kickstarters’ die je denken op gang brengen.

Het Frame dwingt je om na te denken over jouw visie op communicatie, over jouw doelen en over hoe je die doelen wilt gaan realiseren. Het maakt continu inzichtelijk waar je naartoe werkt en of je nog steeds met de goede dingen bezig bent. Als een van jouw keuzes niet meer relevant blijkt te zijn heeft dat meestal gevolgen voor jouw andere keuzes. Strategievorming is een dynamisch proces dat voortdurend aandacht behoeft.

Dit boek laat zien wat het belang is van een goede strategie en het helder weergeven daarvan. Vanuit een stevige theoretische basis maar met volop aandacht voor de praktijk. Het staat vol relevante inzichten, praktische tips en interessante columns van toonaangevende academici en professionals.

Het boek is een hulpmiddel voor ambitieuze professionals die met communicatie het verschil willen maken.

Meer informatie? Neem vooral contact op met Frank

Indien je meer informatie wilt over strategie-ontwikkeling, over het werken met het Frame of over het boek, neem dan contact op met Frank Körver.

Wil je het boek bestellen? Ga dan vooral naar je lokale boekhandel (!) of bestel het boek bijvoorbeeld via bol.com of Amazon.

Over de auteurs

Frank Körver (1976) is partner en senior adviseur bij Wepublic. Zijn focus: strategie, leiderschap, reputatie en corporate communicatie. Frank begeleid zowel private als (semi)publieke organisaties – en non-profitorganisaties op het gebied van strategie-ontwikkeling, issue management, crisiscommunicatie, communicatiemanagement en thought leadership.

Frank publiceert regelmatig. Zo heeft hij onder meer een blog (The Connected Leader) en heeft hij eerder een boek over strategisch issuesmanagement geschreven. In Nederland is hij mede-coordinator van de EACD.

Betteke van Ruler (1948) is emeritus hoogleraar Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Zij heeft een lange carrière achter de rug, eerst als communicatieprofessional, daarna als docent communicatie in het hbo en sinds 1996 als wetenschapper. In de loop van de tijd heeft zij talloze boeken en artikelen gepubliceerd over het communicatievak.