Mark van den Anker te gast bij BNR Lobbypanel

Onze Wepublican Mark van den Anker was op woensdag 18 december weer te horen in het Lobbypanel van BNR Nieuwsradio. In dit panel worden actuele onderwerpen besproken op het snijvlak van ondernemerschap en politiek.

Mark was opnieuw uitgenodigd om inzichten te bieden vanuit de praktijk als adviseur Public Affairs. Hij sprak in deze uitzending met Maria van der Heijden (MVO Nederland) en Reinier Castelein (De Unie).

Eén van de centrale onderwerpen van deze sessie was de elektrische deelstep. Vier fabrikanten zijn elkaars grote concurrenten, maar zij trekken in de Tweede Kamer samen op om hun belangen te behartigen.

Mark: “Ik heb begrepen dat zij elkaar al eerder hebben gevonden. In Duitsland en Frankrijk trekken zij ook samen op. Je hebt elkaar nodig, juist op de momenten dat je iets nieuws in de markt gaat zetten. Dat hebben we geleerd van de lancering van de gedeelde fietsen. Als je succesvol wilt zijn als bedrijf en als sector wilt slagen, dan is zelfregulering en gezamenlijk optrekken noodzakelijk om een goede lobby te kunnen voeren.”

Luister het hele fragment hier terug.

Heeft u een lobby of public affairs vraagstuk? Neem direct contact met Mark op.