License to challenge: strategische inzichten van Emma Kane

Emma Kane, CEO van SEC Newgate in Engeland en Head of Western EMEA, was te gast op ons kantoor in Amsterdam. Ze is een specialist in het adviseren van CEO’s en voorzitters van toonaangevende internationale organisaties en staat bekend om haar expertise in issues- en crisismanagement. Sinds 2020 staat ze vermeld in de ‘PR Week UK Power Book’, de gids voor de meest invloedrijke communicatieprofessionals in Groot-Brittannië.

Het doel van haar bezoek was veelzijdig: ons verdiepen in de wereldwijde missie en visie van SEC Newgate, strategisch meedenken over de toekomst van onze Nederlandse vestiging, en het delen van waardevolle inzichten vanuit haar multinationale ervaring.

Belangrijkste take-outs
Emma’s bezoek was zowel leerzaam als inspirerend. Haar vermogen om mensen te verbinden, gecombineerd met een grootstedelijke flair en aanstekelijke Britse humor, zorgde voor een reeks boeiende discussies. Onze belangrijkste take-outs?

  • Alle bureaus onder de SEC Newgate vlag, verspreid over 5 continenten (zie hier waar we allemaal vertegenwoordigd zijn) maken de bijzondere en doeltreffende combinatie van communicatie, public affairs en intelligence. Bekijk hier onze brand story hoe we positieve verandering brengen en het verschil maken.
  • Talent, innovatie, samenwerking en betrokkenheid bepalen de cultuur bij SEC Newgate. Ook een bijzondere gemene deler is de mate van ondernemerschap, persoonlijke betrokkenheid en authentiek leiderschap; de meeste bureaus worden nog geleid door mensen van het eerste uur.
  • Zo vormen we geen los netwerk van gelieerde bureaus, maar een sterke organisatie met een wereldwijde voetafdruk. Dat geeft ons de kans om onze klanten zowel regionaal als nationaal en internationaal met raad en daad bij te staan. En extra veel kennis, expertise en ervaring te delen.

Respect
Emma noemde desgevraagd ‘respect’ als belangrijke waarde en drijfveer vanuit de UK office; respect voor mensen, klanten, collega’s, gemeenschappen en stakeholders. Een waarde die hier blijft nagalmen als mooie toevoeging aan onze eigen kernwaarden gedreven – innovatief – fun-to-work with.

Corporate confidence
Ook bespraken we het fenomeen corporate confidence; het zakelijk zelfvertrouwen van waaruit sommige – vaak Angelsaksische organisaties – hun strategische keuzes en business case maken. Een mooi bruggetje naar onze eigen herpositionering. Want waar Europese/Nederlandse vakgenoten zichzelf vroeger graag typeerden als ‘insecure overachievers’, heeft die houding bij Wepublic plaatsgemaakt voor iets veel interessanters.

License to challenge
Bij onze eigen herpositionering, kwam juist ons onafhankelijk en autonome karakter boven drijven als onderscheidend vermogen. Wij denken scherp, kritisch en constructief mee en hebben oog voor bedrijfsmatige én maatschappelijk belangen. We halen de buitenwereld binnen en andersom, durven een spiegel voor te houden en advocaat van de duivel te zijn. Kortom, we dagen onze klanten uit, zoals we onszelf ook uitdagen. Dat noemen we onze ‘license to challenge’.

Contact
Natuurlijk moeten we die ‘license to challenge’ continu blijven verdienen door het beste werk voor de klant te leveren; snel, goed en resultaatgericht, met diepgaande vakkennis, brede ervaring en slimme technologie. Kortom, met kwalitatief hoogwaardig onderzoek en advies. Met plezier in de samenwerking. En dus vanuit dat wederzijdse respect.

Zin om zelf uitgedaagd en geholpen te worden? Neem contact met ons op! [email protected]