Impact vereist focus, focus, focus

Hoe ontwikkel je een communicatiefunctie die van strategische waarde is? GKSV heeft veel organisaties mogen ondersteunen bij het beantwoorden van deze belangrijke vraag. Of het nu gaat om strategieontwikkeling, het (re)organiseren van de communicatie, het optimaliseren van regie- en aansturing, etc., het gaat in alle gevallen vooral om het realiseren van meer impact.
Focus is daarbij in onze ogen het sleutelwoord. Focus op de zaken die ertoe doen. Daar begint het mee. Dat betekent: begrijpen waar het om draait, keuzes maken en discipline tonen. Teaming en lef zijn daarbij onmisbaar.
Het worden spannende jaren voor communicatieafdelingen. Organisaties hebben te maken met grote uitdagingen. De wens om robuuster, wendbaarder en innovatiever te worden, leidt tot harde keuzes. De druk om te presteren is hoog en de samenleving is veeleisend, kritisch en uitgesproken. Voor ambitieuze communicatieafdelingen zijn dit geen bedreigingen maar kansen. Het vraagt wel om een overtuigend antwoord op de vraag: hoe draag jij bij aan de continuiteit en het succes van de organisatie? Welke impact wil je realiseren? En hoe ga je dat dan doen?
Hier kunt u het essay van Frank Körver downloaden. Wilt u van gedachten wisselen over strategieontwikkeling, de (re)organisatie van de communicatie, verbetering van crossfunctionele samenwerking, etc., neem dan vooral contact met Frank op. GKSV is voor dit soort vraagstukken onder meer ingeschakeld door FrieslandCampina, Schiphol, Rijkswaterstaat, ING Group, Achmea, NWO, Kamer van Koophandel, Albert Heijn en diverse onderwijsinstellingen.
Hier kunt u het boek Commtalks van Betteke van Ruler bestellen.
 

 

 

Waardeer deze post:

(No Ratings Yet)