Hoe Game of Thrones uw stakeholdermanagement gaat verbeteren

Het is nog even wachten op het laatste seizoen van Game of Thrones. Maar in april is het eindelijk zover! Het laatste seizoen gaat ons antwoord geven op de vraag: kunnen de ‘Seven Kingdoms van Westeros’ op tijd een coalitie bouwen om het ultieme kwaad te bestrijden? De afgelopen jaren hebben we genoten van hoe de families telkens opnieuw moesten inspelen op snel wisselende krachtenvelden en op strategische wijze winnende coalities sloten. Én hoe de families die niet op tijd inspeelden op nieuwe verhoudingen volledig van de kaart verdwenen.

De succesvolste familie gebruikt belang, niet positie als vertrekpunt. (Een positie is dat wat mensen vinden, een belang is dat wat mensen willen). Kennis van belangen, drijfveren en doelen van de belangrijkste stakeholders worden gebruikt als sleutel naar succes.

Hoe speelt u eigenlijk in op veranderingen in uw krachtenveld? Wilt u ook een stap voorlopen op de concurrentie? Weten waar u het verschil maakt? Hoe uw krachtenveld nu en in de toekomst eruitziet? Wilt u een effectievere dialoog met uw belangrijkste stakeholders?

Wepublic heeft een belangrijk instrument ontwikkeld om succesvoller te kunnen opereren in een steeds dynamischer en complexer krachtenveld: de Krachtenveldanalyse. Vaak is een deel van uw krachtenveld een black box. Zeker als u actief bent in een nieuw domein zoals verduurzaming of digitalisering.

Wij geven inzicht en overzicht door uw stakeholders in kaart te brengen, door in gesprek met uw stakeholders cruciale informatie op te halen en vervolgens dankzij een compacte rapportage uw krachtenveld inzichtelijk te maken. Maar vooral door u handelingsperspectief te geven.

In een praktische, toegankelijke en aantrekkelijk vormgegeven rapportage geven we u zicht op trends, reputatie en impact. Ook geven we u een actiegericht toekomstperspectief met duidelijke stappen en quick wins.

De Iron Throne is misschien wat veel gevraagd. Maar meer inzicht in de krachten en belangen van uw omgeving leidt ook voor u tot een winnende reputatie-, communicatie- en PA-strategie op boardroom niveau. Met voldoende handvatten voor de praktische weg naar succes.

Via deze twopager vindt u meer informatie.

Of neem contact op met Friso Rip