Friso Rip (32) versterkt GKSV

Met de komst van Friso Rip (32) haalt GKSV een internationale coalitiebouwer en een ambitieuze adviseur binnen. Friso heeft meer dan vijf jaar ervaring met public affairs en stakeholdermanagement in binnen- en buitenland.

“Na een mooi 2017 onderstrepen we onze groei in 2018. Met Friso hebben we een ervaren professional die niet alleen in Nederland maar overal ter wereld in de publieke sector mensen en doelen verbindt,” aldus Mark van Den Anker.

Friso studeerde onder andere in Amsterdam (UvA), Beirut en Damascus. Na een bachelor Europese Studies en een master Arabische taal en cultuur af te ronden werkte hij voor het internationaal secretariaat van de VVD. In die rol was hij verantwoordelijk voor het onderhouden en uitbreiden van VVD’s internationale netwerk, het bouwen van coalities en het adviseren van politieke organisaties. Als liaison tussen Den Haag en Brussel heeft hij daarnaast veel ervaring met het werken met ‘Europa.’

Friso Rip: “Ik heb de afgelopen jaren internationaal veel organisaties mogen adviseren over positionering en strategische communicatie. Gedegen dataonderzoek en stakeholdermanagement was cruciaal voor succes. Deze ervaring wil ik gebruiken om samen met aansprekende partners doelen te bereiken in de publieke sector. Voor mij is GKSV, met een mooi internationaal netwerk, grote ambities en een leuke groep mensen, de perfecte stap. De nadruk van GKSV op ondernemerschap en strategie – ze durven keuzes te maken en te investeren in mensen, producten en ideeën – daar spring ik ‘s ochtends voor op mijn fiets!”

De komst van Friso past bij de ontwikkeling van GKSV; het aantal klanten dat GKSV kiest voor ondersteuning bij vaak complexe en strategische vraagstukken laat vanaf de start van het kantoor in 2013 een stevige groei zien. Het team van GKSV telt nu ca 17 professionals en een schil van zeer ervaren associate partners die klanten terzijde staan bij het oplossen van vraagstukken op het gebied van reputatie, communicatie en public affairs. GKSV levert behalve adviesdiensten ook oplossingen op het gebied van intelligence (monitoring, audit, krachtenveldanalyses, etc) en interim management.