De Thought Leadership Index van Wepublic

Veel organisaties willen thought leader (‘kennisleider’) op een thema zijn dat in hun sector relevant is. Je bepaalt echter niet zelf of je thought leader bent.┬áJe bent pas thought leader als anderen dat zo zien en je als zodanig erkennen. Dat was tot nu toe niet makkelijk te meten. Met de Thought Leadership Index van Wepublic kan dat wel.

Een thought leader heeft veel kennis en expertise van een bepaald onderwerp en daar een – bij voorkeur vernieuwende – visie op. Die kennis en visie worden actief uitgedragen door de thought leader. Een thought leader kenmerkt zich door actiebereidheid op het onderwerp.

Op basis van vele databronnen analyseren we welke stakeholders aan een thema gekoppeld zijn. Vervolgens kijken we naar wie zij verwijzen als het om dat thema gaat, dus wie zij als thought leader zien. Met deze inzichten kunnen we vervolgens ook bepalen welke ruimte er op het thema nog is voor thought leadership.

Wij helpen u graag bij de ontwikkeling en uitvoering van uw thought leadership-strategie. We helpen bij het formuleren van een visie, en met het delen van kennis en van die visie met relevante stakeholders. Maar het begint dus allemaal met een diagnose van het speelveld.

De Thought Leadership Index geeft input voor uw communicatie- en public-affairsstrategie, en biedt mogelijkheden om inspanningen op dit gebied te meten.

Contact

Wilt u weten hoe u de Thought Leadership Index kunt benutten voor het versterken van uw positie? Neem dan contact op met Maurice Jansen.