CO2-heffing industriesector en het vuurwerkverbod: Mark van den Anker te gast bij BNR Lobbypanel

Op woensdag 11 november 2020 was Wepublic-partner Mark van den Anker weer te gast bij het BNR Lobbypanel. Naast Mark was ook Vincent Karremans, fractievoorzitter van de Rotterdamse VVD, te gast. Het panel stond stil bij het vuurwerkverbod, de avondklok als coronamaatregel en de impact van de CO2-heffing voor de industriesector.

Mark adviseert de industrie in reactie op de CNV oproep om de CO2-heffing voor de industrie uit te stellen om aan de lange termijn te denken. “Ondanks dat er nu veel thuisgewerkt wordt, moet er uiteindelijk wel iets gedaan worden aan de CO2-uitstoot. De impact wordt nu vooruitgeschoven, maar dit is het moment voor de industrie om met elkaar te kijken hoe de uitstoot verminderd kan worden.” Als dat lukt, stelt Mark, hebben industriebedrijven na de coronacrisis aanzienlijk minder last van een CO2-heffing.

Benieuwd naar de rest van deze uitzending en het verdere advies van Mark? Luister hier de volledige uitzending terug.

Heb jij een vraag voor Mark? Of wil je meer weten over de manieren waarop Wepublic jou kan helpen? Neem dan vrijblijvend contact op met Mark van den Anker.