Wat is de rol van de communicatieafdeling?

Het beeld dat de communicatieafdeling heeft van zijn eigen rol in de organisatie kan flink verschillen van het beeld dat de directie heeft of andere collega’s in die organisatie hebben.…

Lees meer

Wegens succes herhaald: Wepublic en Meute organiseren de Workshop digitale Public Affairs

Er is meer ruis, minder overzicht. Issues liggen sneller op straat en escaleren vaak. Beeldvorming bepaalt het debat. Rekenschap moet je steeds vaker direct online afleggen. Dat brengt risico’s met…

Lees meer

“Voordat je spreekt over innovatie of inclusiviteit, moet je het eerst zíjn en ernaar acteren”

In de rubriek SPOTLICHT stellen we vijf vragen aan een persoon die recentelijk in het nieuws is geweest en/of een bijzondere prestatie levert. Julie de Widt-Bakker, senior communications manager Public Affairs…

Lees meer

Wepublic zoekt een sprankelende en ambitieuze junior adviseur public affairs

Wepublic is per direct op zoek naar een enthousiaste junior adviseur public affairs. De functie richt zich voornamelijk op het monitoren en analyseren van politieke en maatschappelijke ontwikkelingen, gevoel voor…

Lees meer

Wepublic zoekt ambitieuze Intelligence Specialist op het gebied van public affairs

Wepublic is per direct op zoek naar een Intelligence Specialist die een enthousiaste en actieve bijdrage gaat leveren aan de groei van ons kantoor. De functie voor tenminste 16 uur…

Lees meer

Was deze verkiezing(scampagne) nou echt wat Nederland nodig had?

De gekozen tweestrijd tussen VVD en Forum is de opmaat naar de volgende Tweede Kamerverkiezingen De winst van de PvdA is het Timmermans-effect, niet het herstel van de sociaal-democraten Stemmen…

Lees meer

Vertrouwen is een beloning.

Bij reputatiemanagement staat vaak het bouwen aan vertrouwen centraal. Kan dat eigenlijk wel? Stel: ik ben de laatste tijd niet zo’n fijne buurman geweest. Ik heb gereedschap van mijn buurman…

Lees meer

“De manier waarop je vertelt wat je doet, is steeds bepalender voor je reputatie”

In de rubriek SPOTLICHT stellen we vijf vragen aan een persoon die recentelijk in het nieuws is geweest en/of een bijzondere prestatie levert. Onlangs is bekendgemaakt dat Marc Lamers op…

Lees meer

“Als het gaat om #MeToo-kwesties is de doofpot nooit een goed idee” (Frank Körver in Trouw)

Deze week belde journalist Rianne Oosterom dagblad Trouw met Wepublic-partner Frank Körver over het misbruikschandaal bij het Haagse ProDemos. Het veronderstelde misbruik bij ProDemos en wereldwijde #MeToo-schandalen roepen de vraag…

Lees meer

Facebook: één grote familie

Als het over verkiezingen gaat en de campagnes hieromtrent, is de term ‘fake news’ de afgelopen tijd nooit ver weg. Het beïnvloeden van campagnes en stemgedrag is in heel Europa…

Lees meer

De moderne directeur Communicatie (CCO) is vooral een leider

Door: Frank Körver, partner Wepublic. Onlangs was ik aanwezig bij The Oslo Debate, een door EACD georganiseerde bijeenkomst met als centrale thema “the role of corporate communication as a catalyst…

Lees meer

Wepublic introduceert: Issue Tracker

Wepublic ontwikkelt een nieuw product: de Issue Tracker. Tim Mocking is aangetrokken als data scientist om hierbij te ondersteunen. Met Issue Tracker versterkt Wepublic haar positie als hét bureau voor…

Lees meer

1 2 3 15