logo-wepublic Created with Sketch.

Mediatrainingen van Wepublic zijn gericht op concreet resultaat

Samen met journalisten die hun sporen hebben verdiend, bereidt Wepublic u voor op mogelijke mediacontacten. Het creëren en overbrengen van een ijzersterke boodschap staat in onze mediatraining centraal. Een boodschap die bovendien aansluit bij wat media belangrijk vinden. En continu zorgen wij ervoor dat u in uw kracht komt te staan. U wordt regisseur van uw boodschap.

Bij de aankondiging van bijvoorbeeld strategische veranderingen, weerbarstige issues, uitdagende crises of veranderingen in de top kunt u vragen van de media verwachten. En of u nu wel of geen media-ervaring heeft: een goede voorbereiding maakt deze contacten plezieriger en doeltreffender. Uw reputatie is goud waard. Wij staan u dan ook graag met raad en daad bij.

Een goede voorbereiding maakt contact met media effectiever

De training start met het bespreken hoe een journalist werkt en wat nieuwswaarde heeft. Of dat nu nieuwe materie voor u is of een opfrissing: het is goed om stil te staan bij hoe een journalist en u elkaar kunnen helpen. Daarna gaan we cases oefenen. De journalist neemt in iedere case een andere rol aan. Zo oefenen we met verschillende benaderingen van het onderwerp en diverse gesprekstechnieken. De gesprekken nemen we op, zodat we na afloop kunnen kijken hoe u en uw antwoorden overkomen. Samen met de journalist bespreken we waar ruimte voor verbetering zit.

Het toetsen van een boodschap in de praktijk maakt deze sterker

In de mediatraining staat uw verhaal centraal: wat wilt u graag overbrengen en hoe sluit dat aan op de behoeften van een journalist? Voorafgaand aan de training formuleren we boodschappen en onderbouwing. Deze toetsen we tijdens de mediatraining. Dit leidt vaak tot aanscherping of herformulering.

Met deze goed doordachte en persoonlijk gemaakte boodschappen gaat u goed voorbereid met uw verhaal naar buiten, wat comfort en vertrouwen geeft. Bovendien kijken we continu wat past bij u als persoon en bewaken we authenticiteit.

Zo kunt u alle aandacht geven aan het bouwen en versterken van uw relatie met media.

Kenmerken van onze mediatraining

Wat kunt u verwachten:

  • Mediatrainingen duren 2 tot 4 uur. Soms zelfs een hele dag. Afhankelijk van de complexiteit van de materie en uw specifieke wensen.
  • Mediatrainingen kunnen wij organiseren op ons kantoor in Amsterdam of op locatie naar keuze.
  • De training wordt gedaan door een ervaren adviseur van Wepublic in samenwerking met een journalist.
  • We maken gebruik van praktische casuïstiek en stemmen de training geheel af op uw specifieke situatie.
  • We garanderen een ontspannen en veilige sfeer waarin volop fouten gemaakt kunnen worden. Het leren staat centraal.

Voor wie is de training

Onze mediatrainingen zijn bedoeld voor iedereen die met media te maken heeft of kan krijgen. Denk aan bestuurders (CEO’s, bestuursvoorzitters, commissarissen, toezichthouders), lijn- en stafmanagers, inhoudelijk experts. communicatieprofessionals en woordvoerders.

Adviseurs