Elke medewerker is woordvoerder

Op basis van het gesprek met Frank formuleerde het blad MT onderstaande 5 tips:

01. Onderschat de rol van de media niet
De invloed van de media op politiek en besluit- vorming is extreem. Grote, zichtbare bedrijven zijn het meest kwetsbaar. Maar ook een relatief onbekende naam kan door een schandaal ineens wereldwijd bekend worden.

02. Begrijp de impact van sociale media
Op sociale media kan één iemand opstaan en voor grote problemen zorgen.

03. Onderschat de rol van je medewerkers niet
Iedere medewerker is dankzij sociale media woordvoerder.

04. Vertel je eigen verhaal
Als je jouw verhaal niet vertelt, vertellen anderen het. Mensen hebben immers ook snel Twitter gevonden als iets hen niet bevalt. De nuance is weg. Verschijnt er een verhaal over je bedrijf in de krant, zorg dan dat je (op je website) reageert met jouw kant van het verhaal.

05. Laat je niet teveel (af)leiden door het publiek
Bepaal waar je voor staat en wat je standpunten zijn. Een eigen overtuiging, met een stevige achtergrond en goede intenties, is iets waar je als bedrijf trots op mag zijn. De angst voor korte, maar hevige publieke verontwaardiging maakt ons onzeker over onze eigen standpunten en overtuigingen. Maar ik ben ervan overtuigd dat bedrijven hier niet al hun energie in moeten stop- pen. Ze moeten zich niet laten leiden door angst.

 

Meer informatie?

Hier vind je het complete artikel.

Hier vind je de uitkomsten van de MT500.

 

Meer weten over reputatiemanagement? Te maken met uitdagingen op reputatievlak, neem contact op met Frank Körver.