Organiseren van de communicatie

Wepublic heeft veel ervaring met het (re) organiseren van de communicatie

Communicatie is van steeds grotere waarde voor het succes van een organisatie. Maar hoe doe je dat, organiseren van de communicatie? Wat is de missie en wat zijn de kerntaken? Wat doe je centraal, wat niet? Hoe richt je de communicatieafdeling in? Hoe geef je sturing aan deze afdeling? Wie rapporteert aan wie?

Het (re) organiseren van de communicatie is een speciaal expertisegebied van Wepublic. De afgelopen jaren hebben we vele tientallen organisaties mogen adviseren over hoe zij de rol en toegevoegde waarde van hun communicatiefunctie kunnen vergroten. Lees bijvoorbeeld deze case over het organiseren van de communicatie bij het Hoogheemraadschap van Rijnland. Maar ook organisaties als Aegon, Enexis, iHub, PostNL, APG en vele andere hebben we mogen ondersteunen.

Met een interactieve aanpak en gebruik makend van actuele inzichten helpen we u keuzes maken. Daarbij zetten we ‘design principles’ en strategie voorop. Gezamenlijk gaan we op zoek naar het ‘ideale’ organigram, waarbij we bewaken dat het model ook in de praktijk gaat werken. Daarbij kijken we naar veel facetten:

  • Het organigram
  • Kerntaken en expertisegebieden
  • Centraal versus decentraal
  • De manier van (samen) werken
  • Inhouse versus outhouse
  • Etc.

Het opnieuw inrichten van de communicatieafdeling kan bijdragen aan:

  • Realiseren van kostenvoordelen.
  • Efficiënter en effectiever handelen.
  • Helderheid en snelheid bij afstemming en goedkeuring
  • Integrale en consistente communicatie voor alle interne en externe stakeholders
  • Aansluiting vinden bij (grote) communicatiebehoeften van de business
  • Etc.

Wat u wellicht interessant vindt: Wepublic heeft met TU Delft de Communicatie Management Benchmark ontwikkeld.

Een vraag over de organisatie van de communicatie? Neem vooral contact met ons op.