De positionering van een tech-start-up bepalen

Inzicht: Een start-up zoekt richting in groei en profiel

  • Onze klant in cybertechnology groeit hard, met als neiging om alle kansen die voorbij komen te pakken. Het profiel is – binnen en buiten – nog niet helder.
  • De start-up heeft de behoefte richting te bepalen: dus wie en wat zijn ze eigenlijk?  Door deze vragen te beantwoorden willen ze richting geven aan de groei en aan de communicatie.
  • Een duidelijke belofte vormt de basis voor een gerichte profilering.

Idee: Met het toepassen van het Propositiepaspoort naar een duidelijke positie en een helder profiel

  • In interactieve werksessies hebben we samen aan het Propositiepaspoort gewerkt. Het Propositiepaspoort heeft Wepublic ontwikkeld op basis van wetenschappelijke modellen en eigen inzichten en ervaringen.
  • Om tot een duidelijke propositie te komen, nemen we de identiteit en de omgeving als vertrekpunten. Via deze sporen komen we tot een relevant onderscheid.
  • Vanuit dat relevante onderscheid komen we tot de propositie: de belofte naar je stakeholders.

Resultaat: Een propositiepaspoort dat intern voor duidelijkheid, trots en herkenning zorgt, en naar buiten toe het vertrek- en referentiepunt voor alle communicatie is.

Alle uitgelichte cases