Praktisch kompas voor het maken van keuzes en het realiseren van de strategie
Inzicht: de afdeling Marketing & Communicatie van APG legt de lat hoog en wil nog meer focus. De afdeling Marketing & Communicatie van APG helpt pensioenfondsen en werkgevers om deelnemers…
Doorontwikkeling van strategisch programma voor de communicatiefunctie bij DSM
Situatie en inzicht: de communicatiedirecteur en het -leiderschapsteam hadden behoefte aan een klankbord op proces en inhoud om de impact van de communicatiefunctie te vergroten. Focus van het programma lag…
De positionering van een tech-start-up bepalen
Inzicht: Een start-up zoekt richting in groei en profiel Onze klant in cybertechnology groeit hard, met als neiging om alle kansen die voorbij komen te pakken. Het profiel is –…
Leiderschap & communicatie: met een leider werken aan de drie pijlers van leiderschapscommunicatie
Inzicht: Een ervaren leider wordt bestuurder van een nieuwe spin-off. De nieuwe rol brengt verantwoordelijkheden met zich mee in een nieuwe internationale context. Door de organisatiedynamiek is er weinig tijd…
Crisiscommunicatie: Zorgvuldigheid en snelheid voorop bij een gevoelige kwestie
Inzicht: Bij een zorginstelling zijn vermoedens van onzorgvuldig gedrag door een van de medewerkers. Er waren geen bewijzen van onzorgvuldig gedrag, maar de aantijgingen wezen op mogelijk gedrag dat onverenigbaar…
Crisiscommunicatie: Een juridische fout rechtzetten zonder veel commotie
Inzicht: Een onderwijsinstelling komt tot de ontdekking dat zij een juridische fout hebben gemaakt, met grote financiële gevolgen voor de organisatie zelf. Door de fout is niemand sterk benadeeld, maar…
HvA: Vaststellen van de best passende merkstrategie
Inzicht: de HvA bestaat uit veel sterke merken, maar de onderlinge verbinding kan duidelijker. Uit onderzoek blijkt dat de Hogeschool van Amsterdam een sterk merk is op het gebied van…
Uitwerking nieuw pensioenakkoord in kaart gebracht
Inzicht: De klant wil inzicht verwerven in de ontwikkelingen rondom de uitwerking van het nieuwe pensioenakkoord Versterken van het strategisch issue-en stakeholdermanagement. Signalen en stromen van informatie overzichtelijk samenbrengen. Duiden…
Medewerkers worden trotse duurzaamheidsambassadeurs
Inzicht: Voor een sterke reputatie is open en transparante duurzaamheidscommunicatie cruciaal Coca-Cola wil de behaalde resultaten op het gebied van duurzaamheid meer en beter voor het voetlicht brengen Organisaties zijn…
Consistentie in de public affairs door een snelle en effectieve interim oplossing
Inzicht: De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG) staat als brancheorganisatie van innovatieve geneesmiddelenbedrijven in Nederland midden in een steeds veranderend zorgveld. Goede en constante bezetting van de public affairs is daarbij…
Een cruciale en gevoelige fusie in onderwijsland mogelijk helpen maken
Inzicht: Fusie van grote onderwijsinstellingen cruciaal voor goed praktijkonderwijs en werkgelegenheid. ID College en ROC Leiden willen fuseren om voortbestaan van ROC Leiden veilig te stellen. Sector en fusie liggen…
Ervoor zorgen dat die nieuwe Gamestate-vestiging er komt
Inzicht: Gamestate wil een nieuwe vestiging openen, maar ervaart problemen bij het verkrijgen van een vergunning. Het lokale bestuur is bezorgd voor de lokale jeugd en stelt daarom voorwaarden aan…