Organiseren van de communicatiefunctie bij een ambitieus waterschap
CASE
Hoogheemraadschap van Rijnland
Inzicht: Waterschappen willen en krijgen een steeds zichtbaarder rol in de maatschappelijke arena.
- Waterschappen zijn van oudsher technische georiƫnteerd en relatief bescheiden.
- Maatschappelijke vraagstukken (o.a. klimaatverandering) vragen om een steviger en zichtbaarder rol van waterschappen.
- Het Hooghheemraadschap van Rijnland neemt haar verantwoordelijkheid serieus en wil zich zelfbewuster presenteren en dialoog op gang brengen.
Idee: Een nieuw perspectief op de communicatiefunctie (strategie, structuur en teamleiderschap) binnen het Hoogheemraadschap vanĀ Rijnland.
- Wepublic voerde een audit uit van de afdeling Communicatie en formuleerde duidelijke kansen.
- Er werd een concrete communicatiestrategie ontwikkeld met inspirerende ambities en duidelijke kerntaken.
- De strategie vormde de basis voor de blauwdruk van de afdeling en het profiel van de nieuwe teamleider.
Resultaat: Een concrete, nieuwe richting voor Communicatie, expliciet verbonden met de organisatieprioriteiten.
Alle uitgelichte cases