Wepublic introduceert: Issue Tracker

Wepublic ontwikkelt een nieuw product: de Issue Tracker. Tim Mocking is aangetrokken als data scientist om hierbij te ondersteunen.

Met Issue Tracker versterkt Wepublic haar positie als hét bureau voor vragen op het snijvlak tussen actiegerichte intelligence en advies op het gebied van reputatie, communicatie en public affairs.

Grip op je issues en reputatie met de Issue Tracker
Issue Tracker helpt klanten grip te houden op prangende issues. We brengen de aandacht voor issues in kaart, sentiment, relevante stakeholders, netwerken en arena’s en de relevante boodschappen en argumenten. Door dit gedurende het jaar te doen kun je als organisatie ook vinger aan de pols houden en de effecten van je eigen acties terugzien.

Intelligence is als zuurstof
Wij geloven in actiegerichte intelligence. Niet gewoon data en informatie die over de schutting wordt gegooid, maar inzichten die aansluiten bij je organisatiedoelstellingen. Wij begrijpen de uitdagingen van onze klanten en zien hun vraag naar actiegerichte intelligence. Met een sterke intelligencepositie kun je je als organisatie onderscheiden en sturen op je reputatie. Intelligence is als zuurstof. 

Tim Mocking
Voor dit specifieke project ondersteunt Tim Mocking Wepublic als data scientist. Tim heeft zijn bachelor afgerond in Biomedische Wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam en heeft een grote interesse in de politiek. Dat heeft hij onder meer laten zien door een voorspellende analyse te maken van stemuitslagen bij de gemeenteraadsverkiezingen en heeft hij een methode bedacht om aan de hand van een text mining analyse te voorspellen of een partijprogramma links of rechts georienteerd is.

Tim zal Wepublic helpen met de (big) data analyse van beschikbare informatie in onze Stakeholder Intelligence Monitor en andere bronnen om de analyses voor de Issue Tracker op te baseren.

Meer informatie
Neem voor meer informatie contact op met Maaike Hellingman-van Hooidonk via [email protected]of 06-48786630